הטרדה מינית של קטין במשפחה

"בבקשה, יומני, תעשה שאבא ימות. רק אז אהיה שמחה", כך כתבה ורד לב ביומנה בגיל 10! ובחלוף פחות משנה כתבה ורד לב "עוד 22 ימים יש לי יום הולדת, אהיה בת 11. כמה חבל שאני לא מתה כבר בגיל 1"!. בחלוף שנים רבות ורד הגישה תלונה במשטרה בנושא התעללות מינית במשפחה – על כך שאביה אנס אותה בילדותה ועל כך שאחיה הגדול נטל חלק בכך. לפני כארבע שנים הפרקליטות החליטה לסגור את התיק מחוסר ראיות. ב-29.11.2014, לאחר מאבק ארוך ומספר נסיונות התאבדות, ורד הצליחה לשים קץ לחייה ותלתה את עצמה.

אם ישנו מקרה של התעללות מינית בקטין במשפחה: אפשר לפעול עד גיל 35!

הבלגה, הרכנת ראש ורגשי אשם משרתים רק את הפוגע. אין סיבה בעולם שהוא לא ישלם על הפגיעה בכם ובכבודכם ביוקר ובהקדם האפשרי! החזירו לעצמכם את השליטה במצב ובצעו כבר עכשיו את הצעד הראשון: פנו לעורך דין דורון ויינרייך לתאום פגישה כבר בימים הקרובים ונגבש עבורכם ואתכם את המהלך הדיסקרטי המתאים ביותר למקרה ולאינטרסים שלכם.

פגיעה מינית בקטינים במשפחה

תקיפה מינית, התעללות ופגיעה מינית בתוך המשפחה הינה תופעה קשה שיש להילחם בה בכל דרך חוקית אפשרית. מאמר זה נועד להפנות זרקור לתופעה הנוראית של תקיפה מינית או הטרדה מינית בקטינים ובחסרי ישע וזאת מבלי להקל כהוא זה בחומרה ובעוצמת המאבק שיש לנהל בנגע הקשה של הטרדה מינית או פגיעה מינית שסובלים ממנו נפגעות ונפגעים רבים שאינם קטינים או חסרי ישע. המקרה של ורד לב שתואר לעיל, הינו מקרה שסיומו טראגי וכואב, כואב מאוד, אולם לא כל המקרים מסתיימים באופן שכזה.

לדוגמא, ב-10.9.2014 נשלח ל 12 שנות מאסר, אביה של פלונית, לאחר שהורשע במעשי גילוי עריות כלפיה, שבמסגרתם בהיותה כבת 10–11 שנים, הוא ביצע בה מעשי אינוס ומעשים מגונים בתדירות של מספר פעמים בשבוע.

הטרדה מינית של קטין במשפחה
הטרדה מינית של קטין במשפחה

ביהמ"ש העליון, ביטא את שאט נפשו ממעשי אביה של פלונית במילים ברורות אלו:

"… על העונש לשקף את חומרת המעשים שעשה המערער במתלוננת. עליו לשקף את גזילת ילדותה, את ניצול אמונה ותלותה במי שאמור היה לאהבה ללא תנאי ולהגן עליה מכל רע… על העונש לשקף את החומרה של מעשי פגיעה שכאלה בילדים רכים בשנים, בדל"ת אמות בית המשפחה, רחוקים מכל עין חיצונית, ולא כל שכן כאשר הם מבוצעים משך תקופה ארוכה."

במקרה אחר התבטא ביהמ"ש במילים המשקפות את המשמעות הקשה של הטרדה מינית במשפחה ופגיעה מינית בקטינים ואת החומרה שיש לייחס לה:

ובכך הוא מסכם

"על החומרה שיש בעבירות מין, לא כל שכן כאשר הן מבוצעות בקרבן קטין או קטינה, דומה כי אין צורך להכביר מילים. חילול כבוד האדם של הקרבן, ניצול התמימות האמון, חוסר האונים ואי היכולת להתנגד באופן משמעותי שמאפיינים פעמים רבות קרבנות עבירה קטינים, ניצול החשש והפחד אצל רבים מהם מחשיפת המעשים, הצלקות הנפשיות העמוקות הנחרתות בנפשם, הפגיעה בתפקודם השוטף במסגרות החיים השונות, הזוגיות, החברתיות, האישיות ואחרות – כל אלה הם אך מקצת הטעמים לחומרתן היתרה של עבירות המין המבוצעות בקטינים.

הגנה על שלומם של קטינים, על שלמות גופם ונפשם הינה אינטרס חברתי מוגן על ידי דיני העונשין. על העונש הנגזר במקרים שעניינם לשקף את ההגנה על כבודם, גופם ונפשם של קטינים וקטינות ולהרחיק מן הציבור את אלו מהם נשקף להם סיכון. על העונש לשקף את הסלידה מן המעשים, את הוקעתם, ולשלוח מסר מרתיע לעבריין שעניינו נידון ולציבור העבריינים בכוח." (ע"פ 6690/07 פלוני נ' מדינת ישראל (10.3.2008) פסקה 6).

בכל מקרה של התעללות מינית או פגיעה מינית בתוך המשפחה, אני ממליץ בכל תוקף אף פעם לא לאבד תקווה ותמיד לבדוק היטב מה ניתן לעשות מבחינה חוקית, כולל במקרים בהם הנפגעים חושבים שלכאורה חלה התיישנות.

חובה לעשות הכל (במסגרת החוק כמובן) כדי להעניש קשות את מי שביצע מעשים כה נוראים של פגיעה מינית או הטרדה מינית כפי שמפורט לעיל.

המידע באתר זה רלבנטי וחשוב, אך מועיל ככל שיהיה, הוא אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה ואמפטית עם עורך דין דורון ויינרייך שתחום התמחותו הבלעדי הינו ייצוג נפגעות ונפגעים והוא אינו מייצג את הפוגעים בשום אופן.

 

איך לבחור עורך דין לייצוג הטוב ביותר במקרה של עבירות מין בקטינים?

מומלץ לבחור בעו"ד העומד בכל התנאים הללו:

  • תחום מומחיותו הבלעדי הוא ייצוג נפגעות ונפגעי עבירות מין, הטרדה מינית וכיו"ב.
  • הנפגעת או הנפגע נפגשו איתו והשתכנעו שהוא האדם המתאים ביותר עבורם לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה רגשית ואנושית.
  • הנפגעת או הנפגע מאמינים שיש לאותו עו"ד את הסיכוי הטוב ביותר להשיג עבורם את התוצאות הטובות ביותר באותו מקרה.

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

בשל העובדה שקטינים נתפסים כחסרי ישע וחסרי יכולת עצמאית להבין את מהות המעשה או חסרי יכולת לתת הסכמה חופשית, מעשי הטרדה מינית בהם כרוכים בענישה מחמירה יותר. המעשה עצמו חמור בפני עצמו ואולם היות הקורבן קטין מעלה את רף החומרה

באם חוויתם הטרדה מינית במסגרת המשפחה, אתם קורבן לעבירה חמורה שאסור לעבור עליה לסדר היום. על מנת למצות את הדין עם מי שפגע בכם מומלץ שתצרו בהקדם האפשרי  קשר עם עורך דין המתמחה בתיקי הטרדות מיניות. ודאו כי הוא קשוב ואמפתי אליכם אך גם מקצועי ובעל ניסיון בתחום.

הטרדה מינית בתוך המשפחה מעמידה את הקורבן במצב בעייתי, מצד אחד הוא רוצה למצות את הדין עם הפוגע אך מצד שני הוא חושש  לפגוע בתא המשפחתי. על מנת לטפל נכון  במצב המורכב הזה, מומלץ לבחור בעורך דין שזה תחום התמחותו ומיומנותו

הגנה על קטינים היא אינטרס של החברה והיא אכן מקבלת ביטוי בחוק.

מה היה לנו עד עכשיו?
מידע נוסף בנושא

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עורך דין הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.