פגיעה מינית בילדים ובקטינים

במקרה של פגיעות מיניות בילדים – אפשר לפעול עד גיל 35! מעת לעת עולות לכותרות כתבות מחרידות המתארות מקרים חמורים של פגיעה מינית או התעללות מינית בילדים ובקטינים.  ואולם, קשות ככל שיהיו הן אינן מסוגלות לתאר עד סופה את עוצמת הפגיעה בילד הנפגע, או במי שהיה קטין בעת הפגיעה ועתה הוא אדם בוגר הנושא עימו מזה שנים את צלקות ההתעללות והתקיפה המינית.

 

 

לכן, כאשר קיימת כוונה לנקוט בצעדים חוקיים נגד הפוגע בגין מעשיו הקשים והמזעזעים, רגישותו של הנושא דורשת מעורך הדין שיהיה בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה ביותר ושינהג עם הנפגעים בסובלנות ובעדינות מחד, ומאידך, שיפעל למיצוי הדין עם הפוגע במרץ ביעילות ובאופן תקיף וחד משמעי.

מהי פגיעה מינית בילדים?

פגיעה מינית בילדים יכולה להיעשות כתוצאה מפדופיליה (מחלה נפשית הבאה לידי ביטוי במשיכה מינית לילדים) והיא יכולה להיעשות מתוך מניעים אחרים. ילדים הינם חסרי ישע ולא מסוגלים להגן על עצמם ויש חיות אדם המנצלות זאת לרעה והופכות את הילדים לחפץ מיני עבורם לצורך סיפוק יצריהם ותאוותיהם החולניות. חלק לא קטן מהפגיעות המיניות בילדים קורה בתוך המשפחה.

הפגיעה המינית בילדים יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות ובעיקר במגע באיברי מין, היחשפות של המבוגר בפני הילדים ואף מגע מיני עם הילדים, החדרת איברי מין או חפצים אחרים לאיברי מינם, פיהם וכיו'ב.

 

בתי המשפט מתייחסים בחומרה לפגיעה מינית בילדים, הינה דוגמה:

"על החומרה שיש בעבירות מין, לא כל שכן כאשר הן מבוצעות בקורבן קטין או קטינה, דומה כי אין צורך להכביר מילים. חילול כבוד האדם של הקורבן, ניצול התמימות, האמון, חוסר האונים ואי היכולת להתנגד באופן משמעותי שמאפיינים פעמים רבות קורבנות עבירה קטינים, ניצול החשש והפחד אצל רבים מהם מחשיפת המעשים, הצלקות הנפשיות העמוקות הנחרתות בנפשם, הפגיעה בתפקודם השוטף במסגרות החיים השונות, הזוגיות, החברתיות, האישיות ואחרות כל אלה הם אך מקצת הטעמים לחומרתם היתרה של עבירות המין המבוצעות בקטינים. הגנה על שלומם של קטינים, על שלמות גופם ונפשם הינה אינטרס חברתי…"

פגיעה מינית בילדים ובקטינים
פגיעה מינית בילדים ובקטינים

התייחסות מחמירה של חוק העונשין לעבירות מין בקטינים

חוק העונשין מגדיר מספר עבירות מין לפי חומרתן (אונס, מעשה סדום או מעשה מגונה ועוד) ומכאן נגזרת הענישה. כאשר מדובר בקטינים, המחוקק מחמיר בענישה מכיוון שהוא מכיר בכוח עודף של המבוגר הפוגע ומנגד בתלות, חוסר האונים והיעדר השליטה של הקטין חסר הישע. הסכמת קטין שהוא מתחת ל"גיל ההסכמה" הינה חסרת משמעות והפוגע אינו יכול להשתמש בה כטענת הגנה.

 

התיישנות ארוכה יותר על עבירות מין בקטינים

עוצמתה הקשה של פגיעה או תקיפה מינית בקטין מפעילה לעיתים רבות מנגנוני הגנה הדוחקים את החוויה אל מחוץ לזיכרונו. המחוקק מכיר בכך וקבע שבמקרים של תקיפה מינית בקטינים ניתן להגיש תביעות אזרחיות  עד גיל 35. לחוק ההתיישנות יש דקויות ומורכבות רבה ובכל מקרה אין לקבל החלטות על סמך המידע כאן ויש לבדוק כל מקרה לגופו בדחיפות האפשרית וללא כל דיחוי.


תביעה אזרחית / פלילית על פגיעה מינית בילדים

נפגעות ונפגעי הטרדה מינית זכאים להגיש תביעה אזרחית נגד הפוגע – תביעה אזרחית נועדה לקבל פיצויים כספיים מהפוגע ואפשריים מסלולי תביעה שונים (תביעה "ללא הוכחת נזק", תביעה "עם הוכחת נזק" ). אפשרות נוספת הינה לנסות להגיע להסכם פיצויים דיסקרטי מחוץ לכותלי בית המשפט (ראו מאמרים נפרדים באתר זה).

אפשרות נוספת הינה להגיש תלונה במשטרה ואז ככל שבעקבות החקירה יוגש כתב אישום- יתנהל הליך פלילי של המדינה נגד הפוגע.

 

איך לבחור עורך דין לייצוג הטוב ביותר במקרה של פגיעה מינית בקטינים?

מומלץ לבחור בעו"ד העומד בכל התנאים הללו:

  • תחום מומחיותו הבלעדי הוא ייצוג נפגעות ונפגעי עבירות מין, הטרדה מינית ובעל ניסיון רב בייצוג במקרים של פגיעות מיניות בקטינים.
  • הנפגעת או הנפגע נפגשו עם עוה"ד (ואם הם עדיין קטינים – גם בן משפחה בגיר בו הם נותנים אמון) והשתכנעו שהוא האדם המתאים ביותר עבורם לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה רגשית ואנושית.
  • הנפגעת או הנפגע מאמינים שיש לאותו עו"ד את הסיכוי הטוב ביותר להשיג עבורם את התוצאות הטובות ביותר באותו מקרה.

 

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

שאלות ותשובות בנושא פגיעה מינית בילדים ובקטינים

מדובר על מקרים בהם אדם מבוגר מנצל את כוחו ואת השפעתו על הילד, ופוגע בילד או מנצל אותו מינית לצורך סיפוק היצרים שלו. פגיעה שכזו יכולה להתרחש במגע באיברי המין, הפשטת הילד או כל מגע מיני עם הילד. חשוב לומר שפגיעות מיניות רבות בילדים מתרחשות בתוך המשפחה.
החוק הישראלי מתייחס בחומרה רבה לעבירות ופגיעות מיניות בילדים ובקטינים, ואף מאפשר במקרים אלו תקופת התיישנות ארוכה יותר מהרגיל שבמקום שתתחיל להימנות בגיל 18 (כמו במקרים של קטינים שנפגעו שלא כתוצאה מעבירות מין) היא מתחילה להימנות בגיל 28 (10 שנות הארכה)– זה מאפשר למי שהיה קטין בעת ביצוע העבירות לפעול נגד הפוגע במשך הרבה יותר שנים. חומרת הענישה תלויה בחומרת והגדרת המעשים המיניים שבוצעו בקטין.
כן. ניתן להגיש תביעה הן במסלול התביעה האזרחית, וכך לקבל פיצויים כספיים מהפוגע בגין הפגיעה, והן במסלול התביעה הפלילית, על מנת למצות את הדין עם הפוגע ולדאוג שהוא ישלם על מעשיו ויישב מאחורי סורג ובריח. ניתן להגיש את שני סוגי התביעות גם בו זמנית.
אם החלטתם להגיש תביעה אזרחית ו/או תלונה פלילית כנגד הפוגע, חשוב שייצג אתכם עורך דין שמומחה ומנוסה בתחום עבירות המין ובפרט בתחום עבירות המין בקטינים. חשוב שעורך הדין יהיה מתאים גם מבחינה אנושית ורגשית, וילווה את הקטין בהתמודדות הקשה.

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך.

עו"ד דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית ועבירות מין. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עו"ד דורון ויינרייך הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.