תביעת פיצויים על הטרדה מינית

מאמר זה לא נכתב על ידי עורך דין ונועד לתת מושג כללי וסכמתי בלבד. על כן יש להסתמך אך ורק על מידע מדויק שיימסר בפגישה אישית ותוך התאמה לפרטי המקרה הספציפי. כמו כן היכן שלשון המאמר מתייחסת מטעמי נוחות לאחד המינים בלבד- הכוונה לשני המינים כאחד.

תביעת פיצויים על הטרדה מינית הינה חלק מהליך אזרחי שכל נפגעת ונפגע זכאים לו. הטרדה מינית אפשרית במסגרת מקום העבודה, במשפחה, במהלך טיפול רפואי או פסיכולוגי. תביעה כזו מוגשת כנגד האדם הפוגע ובסופו של הליך משפטי נפסק נגד הפוגע פסק דין שבמסגרתו נפסק סכום פיצוי שהפוגע צריך לשלם לנפגע. לפיצוי הנפגעים ניתן להגיע פעמים רבות גם באמצעות הסכם פיצוי מחוץ לכותלי בית המשפט – הליך שיש לו יתרונות רבים ובמקרים רבים ניתן לסיים בכך את הפרשה בין הצדדים.

 

חובות מעסיק למניעת הטרדה מינית במקום העבודה

כשמדובר על הטרדה מינית בעבודה, החוק מטיל על מעסיק חובות לפעול באופן ממשי למניעת ההטרדות, לפרסם את התקנון העוסק בכך, למנות גורם אחראי לטיפול בתלונות וכמובן לטפל בהן בצורה יסודית. אם מסיבה זו או אחרת המעסיק לא נקט באמצעים אלו, הוא הפר את החוק וניתן בהחלט לתבוע ולחייב גם אותו בתשלום פיצויים על הטרדה מינית וכשהוא פוגע במתלונן או באדם אחר עקב התלונה- ניתן לתבוע גם על התנכלות.

 

פיצויים כספיים על הטרדה מינית ללא הוכחת נזק

עד לשנת 2013 ניתן היה לתבוע פיצויים על הטרדה מינית, עד לסכום של 50 אלף שקלים (בערכי 1998) ללא הוכחת נזקים. ואולם, מאחר שמדובר בסכומים נמוכים יחסית בהשוואה לעוצמת הפגיעה המינית, למורכבותו של ההליך ולאי הנעימות הכרוכה בו, נטו מתלוננות רבות לוותר על תביעת פיצויים על הטרדה מינית.

כתוצאה מכך עבר תיקון המעלה את סכום הפיצוי המקסימאלי ללא הוכחת נזק עד 120,000 ₪ לכל מעשה הטרדה מינית נפרד שלבית הדין או לביהמ"ש יש סמכות להתייחס אליו בנפרד בתוך אותה פרשה. המשמעות היא שניתן לתבוע את האדם הפוגע ואת המעסיק בסכומים אלו, מבלי להביא בפני בית הדין או בית המשפט ראיות לגובה הנזק. כמו כן במקרים בהם ניתן להוכיח נזק גבוה, ניתן לתבוע פיצויים על הטרדה מינית עם הוכחת נזק ואז יש להוכיח את הנזק.

פיצויים על הטרדה מינית
פיצויים על הטרדה מינית

הוכחת נזקים

לצד האפשרות לתבוע פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום מקסימאלי של עד 120,000 ₪ לכל מעשה הטרדה מינית שבית הדין או בית המשפט מחליט להתייחס אליו בנפרד בתוך אותה פרשה. ניתן לתבוע פיצויים הרבה יותר גבוהים מ-120,000 ₪ על ידי הוכחת נזקים ספציפיים.

לדוגמא, נזקים נפשיים והוצאות על טיפולים פסיכולוגיים. כלומר, באופן שכזה פיצויים על הטרדה מינית עשויים להגיע לסכומים גבוהים מאוד והרבה מעל ל- 120 אלף שקלים, המסייעים לנפגעת לעבור בצורה נוחה יותר את התקופה הקשה ממילא.


חשוב לפנות לעורך דין שהוא מומחה בתחום הטרדה מינית ורצוי מאד למי שמייצג רק נפגעות ונפגעי הטרדה מינית וזהו עיסוקו היחיד

מטבע הדברים, תביעות העוסקות בסיטואציות של הטרדות מיניות הינן רגישות ומורכבות, ודורשות התנהלות נבונה. הדבר נכון לא רק לגבי הייצוג בבתי משפט אלא לא פחות גם בייחס לניהול מו"מ, גישור ופשרות מחוץ לכותלי בית המשפט.

איך לבחור בעורך דין המתאים ביותר?

חשוב להקפיד שבחירתך בעו"ד שייצג אותך בעניינים כל כך רגישים תהא לאחר שהגעת למסקנה שמבחינה מקצועית יש לאותו עו"ד את הניסיון הטוב ביותר ואת הסיכוי הטוב ביותר להשיג את התוצאות הטובות ביותר במקרה שלך ומבחינה אנושית יש לו את היכולת הרגשית לתמוך בך וללוות אותך באופן צמוד ושוטף בעניינים כל כך חשובים ורגישים במהלך תקופה כל כך קשה.

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

שאלות תשובות בנושא פיצויים על הטרדה מינית

לפני שדורשים פיצויים חשוב מאד לפנות לעורך דין מומחה בתחום שינתח את הפרשה וייחשב מה סכום הפיצוי המקסימלי שניתן לדרוש בגין אותה פרשה. יש מי שדורשים פיצויים מהפוגע מבלי לפנות לעורך דין כלל או לאחר פניה לעורך דין שזה לא תחום מומחיותו. הנזק שעלול להיגרם לנפגעי ההטרדה המינית כתוצאה מכך הוא עצום. תאמו פגישה כבר לימים הקרובים וחסכו מעצמכם טעויות דומות.

דרישת פיצויים הינה חלק מההליך האזרחי בלבד והיא נעשית או מחוץ לכותלי בית המשפט בשלב של טרום תביעה או כחלק מהתביעה האזרחית שמגישים נפגעות ונפגעי ההטרדה המינית. ישנם מספר "סוגי פיצויים" שניתן לתבוע בגינם, המורכבות רבה ויש חשיבות רבה למומחיות עורך הדין שמטפל בדרישת הפיצויים. באתר זה מידע חלקי על כך, בפגישת ייעוץ תוכלו לקבל מידע מלא, לתאום פגישה לחצו כאן.

דרישת פיצויים הינה חלק מההליך האזרחי בלבד. בהליך הפלילי המדינה (ולא נפגע ההטרדה המינית) מגישה כתב אישום נגד המטריד והענישה מתבטאת בעונשי מאסר, מאסר על תנאי, עבודות שירות וכו' ולעיתים נפסקים פיצויים עונשים בסכומים זעומים. הפיצויים הללו אינם הפיצויים הנזיקיים השייכים להליך האזרחי ומהווים חלק מהסכם בין הצדדים מחוץ לכותלי בית המשפט או חלק מפסק הדין בהליך המשפטי. מידע רחב יותר ראו באתר זה. למידע המלא תאמו פגישת ייעוץ כבר לימים הקרובים.

נפגעות ונפגעי הטרדה מינית יכולים לתבוע מטריד רק בהליך אזרחי, ההליך הפלילי הוא בין המדינה לנאשם ולנפגעות ולנפגעים אין בו מעמד של תובעים אלא רק של עדים – נפגעי עבירה, ושליטתם על ההליך אפסית. לעומת זאת התביעה הכספית לפיצויים הינה הליך ישיר בין הנפגעים לפוגעים ולנפגעים יש בו שליטה רבה ביותר. באתר זה ניתן למצא מידע רחב יותר אך הוא אינו תחליף למידע שתוכלו לקבל בפגישת ייעוץ. פנו ותאמו כבר לימים הקרובים.

מה היה לנו עד עכשיו?
מידע נוסף בנושא

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עורך דין הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.