פיצוי כספי מוסכם בעקבות הטרדה מינית

"ס" שוכנעה ע"י "ד" המנכ"ל שלה, לחסוך עלויות ולחלוק עימו חדר בעל מיטות נפרדות במלון בו שהו לרגל כנס חשוב. "ד" הסתובב בחדר בתחתונים ואמר ל"ס" שהג'ינס הצמוד מחמיא לישבנה, "ס" נבוכה ו"ד" עטף אותה בחיבוק "אבהי" ונישק אותה ו"ס" חששה להדוף אותו – הוא היה הבוס הגדול והיא לא רצתה לכעיס אותו ולהסתכן באובדן מקום עבודה כל כך טוב. "ס" קיוותה שאם לא תשתף פעולה "ד" יוותר והבוקר יגיע והבעיה תחלוף. זה לא קרה והלילה נגמר לגמרי אחרת. לאחר שחזרו לעבודה, "ד" התנהג כאילו כלום לא קרה אך "ס" לא יכלה לחזור לעצמה והרגישה מנוצלת ומושפלת.

 

 

"ס" פנתה אלי כעו"ד מומחה בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית והסברתי לה שהיא עברה הטרדה מינית. בעקבות טיפולי נחתם הסכם פיצוי מחוץ לכותלי בית המשפט ו"ד" שילם ל"ס" פיצוי כספי גבוה.

"ס" איננה היחידה ואלפי נשים אחרות סובלות בארץ מידי שנה מהטרדה מינית.

פיצוי כספי מוסכם בעקבות הטרדה מינית הינו פתרון שבמקרים רבים מסיים את הפרשה בהליך קצר יותר ויעיל יותר.

האם הסכם פיצוי מחוץ לכותלי בית המשפט הינו חלופה טובה יותר גם בשבילך??

 

פיצוי כספי מוסכם בעקבות הטרדה מינית – מה יתרונותיו?

מספר הולך וגדל של נשים שעברו הטרדה מינית מעדיפות להיפרע מהמטריד בערוץ מקוצר ולקבל ממנו פיצוי נכבד שיאפשר להן לשים מאחור את הפרשה הכאובה, תוך הימנעות מחשיפה, מכל מה שכרוך בהליך המשפטי ומהערפל האופף אותו עד ההכרעה (שלא בהכרח תהא לשביעות רצונן).

מהן האפשרויות השונות העומדות בפני נפגעות ונפגעי הטרדה מינית? מהו הפיצוי המוסכם? האם הוא מביא את העניין לסיומו? איך הוא משרת את האינטרסים של הנפגעות והנפגעים?

 

נפגעות הטרדה המינית חופשיות לבחור בין הערוצים הבאים או לשלב ביניהם:

הערוץ הפלילי

הגשת תלונה למשטרה, חקירה של המשטרה והחלטה של המשטרה אם לסגור את התיק או ללהעביר לפרקליטות עם המלצה להגיש כתב אישום.

לאחר העברה לפרקליטות אפשריות מספר התפתחויות:

הגשת כתב אישום והליך משפטי נגד הנאשם. בתום ההליך ביהמ"ש יחליט על זיכוי או הרשעה של הנאשם (ובהמשך יגזור את דינו).

על התביעה לעמוד בנטל שכנוע כבד ("מעבר לספק סביר") של ביהמ"ש, שהמטריד ביצע את העבירות. במקרה של ספק סביר הנאשם יזוכה.

עיסקת טיעון – עיסקה בין הפרקליטות לב"כ המטריד שבעקבותיה עלולים להימחק או להשתנות סעיפי אישום נגד המטריד ובהתאם חומרת העונש שיוטל עליו.

אי הגשת כתב אישום–אפשרי כשהפרקליטות סבורה שאין בידה ראיות ברמה של "מעבר לספק סביר" להוכחת אשמת הנאשם.

עפ"י הסטטיסטיקות הידועות, קרוב ל 90% מהתיקים נסגרים מחוסר ראיות!!.

 

הערוץ האזרחי

אפשרויות ההליך האזרחי:

המתנה להכרעה הפלילית ופתיחת בהליך האזרחי בהתאם להן – הרשעת הנאשם מפשטת את ההליך האזרחי נגדו.

הגשת תביעה אזרחית ללא תלות בהליך הפלילי – גם אם ביהמ"ש יזכה את המטריד בהליך הפלילי אין משמעות הזיכוי שלא ניתן להשיג נגדו פסק דין בהליך האזרחי וזאת עקב השוני ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט אזרחי בהשוואה למשפט הפלילי.

הסכם פיצוי מחוץ לכותלי בית המשפט– להסכם כזה יתרונות פוטנציאליים רבים לעומת ניהול הליך משפטי מלא וביניהם: סיום הפרשה תוך מספר חודשים (לעומת הליך משפטי שאורך מספר שנים), שליטה על סכום הפיצוי (בשונה מהליך משפטי רגיל) ועוד ועוד. ניתן להגיע להסכם פשרה כמעט בכל שלב, לעיתים גם לאחר הגשת התביעה האזרחית.

הליך משמעתי במקום העבודה – כשההטרדה המינית מתבצעת במקומם העבודה המוטרדת זכאית לפעול נגד המטריד בהליך משמעתי  עפ"י התקנות למניעת הטרדה מינית, המחייבות כל מקום עבודה.


הפיצוי הכספי המוסכם כחלופה להכרעה שיפוטית – יתרונות

מי שמחפש לקבל באמצעות ביהמ"ש הכרעה של צדק אבסולוטי, עלול להתאכזב כיוון שביהמ"ש מתרשם באופן סובייקטיבי משני הצדדים ומחליט עפ"י שקלול של הרבה מאד משתנים במהלך המשפט.

קבלת פיצוי כספי במסגרת הסכם כאמור מונעת את הערפל המלווה את המוטרדת ואת המטריד לכל אורך ההליך המשפטי עד ההכרעה בו ומשרתת את האינטרסים של שניהם.

הנפגעת יכולה לחסוך את כל הכרוך בניהול הליך משפטי ארוך, חקירות נגדיות מתישות, מתח ולחץ בין מועדי הדיונים, חשיפה מביכה ותשלום אגרה לביהמ"ש ולקבל פיצוי בדרך מהירה ובטוחה יותר מאשר בהליך משפטי רגיל (שגם אם יוכרע לטובת הנפגעת, לא בטוח שהיא תצליח לגבות את הפיצוי מהמטריד) .

המטריד מצידו אמנם משלם לנפגעת פיצוי נכבד אולם הוא חוסך מעצמו את החשיפה ויכול לסגור את הפרשה בצורה דיסקרטית.

 

האם הנפגעת משתתפת במו"מ עם המטריד?

הנפגעת איננה חשופה בכלל למטריד. המגעים מתנהלים באמצעות עוה"ד בלבד, תוך שהנפגעת מקבלת דיווח שוטף מעורך הדין שלה, שום דבר לא מוכרע בלעדיה והיא מאשרת מראש כל סיכום.

 

איך לבחור בעורך דין המתאים ביותר?

חשוב להקפיד שבחירתך בעו"ד שייצג אותך בעניינים כל כך רגישים תהא לאחר שהגעת למסקנה שמבחינה מקצועית יש לאותו עו"ד את הניסיון הטוב ביותר ואת הסיכוי הטוב ביותר להשיג את התוצאות הטובות ביותר במקרה שלך ומבחינה אנושית יש לו את היכולת הרגשית לתמוך בך וללוות אותך באופן צמוד ושוטף בעניינים כל כך חשובים ורגישים במהלך תקופה כל כך קשה.

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

מה היה לנו עד עכשיו?
מידע נוסף בנושא

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עורך דין הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.