פיצויים על נזק בעקבות פגיעה מינית

במקרים רבים פגיעה מינית גורמת לצונאמי בחייה של הנפגעת* ומשאירה צלקות עמוקות. לעיתים קרובות נגרם לחייה של הנפגעת נזק אנוש ולעיתים נזק בלתי הפיך.

 

 

ניסיוני הארוך עם נפגעות תקיפה מינית או הטרדה מינית כזו או אחרת מראה כי במקרים רבים נגרמות טראומות שמחוללות הרס בחיי הנפגעות. הטראומות הללו משפיעות על חיי הנפגעות באופן של פגיעה בחיי היום יום שלהן, פגיעה ביכולת לקיים חיי זוגיות נורמליים, פגיעה ביכולת להנות מחיי המין (כן כן, ביהמ"ש כבר קבע ראש נזק זה כראש נזק לגיטימי), טראומה מעצם ההמצאות בחברת גבר זר, פגיעה בפוטנציאל התעסוקה, פגיעה ביכולת להיות הורה, ובעיקר: פגיעה בלתי הפיכה ביכולת להיות אדם ככל שאר בני האדם. אחת מהדרכים לסגור מעגל עם הפוגעים הינה לגרום להם לשלם פיצויים על נזק בעקבות פגיעה מינית.

פיצוי כספי – הקלה בעונש או עונש ראוי?

דומה כי לא ניתן לאמוד בסכום כספי פגיעה אנושה כל כך.  וכי איך ניתן לפצות על אובדן היכולת להיות אדם כשאר בני האדם, איך ניתן לפצות על טראומה מכל פעם שמקיימים יחסי מין, איך ניתן לפצות על אי מיצוי היכולת למקסם את הפוטנציאל האקדמי או התעסוקתי או גם וגם?

פיצויים על נזק בעקבות פגיעה מינית – 3 מטרות עיקריות:

  • הפוגע ישלם לנפגעת פיצוי כספי גבוה שיאפשר לה לממן את הטיפולים בה ולשקם את חייה במיטב האפשרי
  • סכום הפיצויים מהווה דרך לא רעה להעניש את הפוגע ולצמצם את היכולת שלו לפגוע שוב
  • בעצם תשלום הפיצויים יש משום הכרה כלשהי של הפוגע בפשע שלו וסגירת מעגל

ישנן דרכים שונות לחשב את סכום הפיצוי בהתאם לעוצמת המעשים ולגודל הנזק שנגרם לנפגעת כתוצאה מהפגיעה המינית שפגע בה הפוגע (פיצוי על כאב וסבל, פיצוי על אובדן הכנסה לעבר, פיצוי על פגיעה בהכנסות לעתיד עד גיל פנסיה, פיצוי על פגיעה בדמי הפנסיה, החזר הוצאות רפואיות, תשלום על טיפולים בעתיד, החזר הוצאות הזולת, החזר הוצאות משפטיות וכיו"ב).

במהלך שנעשה על ידנו מול הצד השני, אנו מקיימים מהלכים שונים האפשריים עפ"י דין במטרה להשיג לנפגעת את סכום הפיצויים הגבוה ביותר שמוצדק לקבל בגין פגיעה כפי שהפוגע פגע בה ובכך גם להחזיר לה את כבודה שנרמס על ידו, גם לאפשר לה לשקם את עצמה במירב שניתן, גם להעניש את הפוגע וגם ככל שניתן לסגור מעגל ולאפשר לה להוריד מסך על הפרשה ולהתחיל לחיות מחדש סוף סוף.

פיצויים על נזק בעקבות פגיעה מינית
פיצויים על נזק בעקבות פגיעה מינית

אל תהססו לפנות לעורך דין

במקרה של חשש כלשהו לפגיעה מינית מומלץ לפנות מיידית לעו"ד דורון ויינרייך שתחום התמחותו הבלעדי הינו ייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית (בלבד), שייבחן את מה שקרה לך וייעץ לך מה הדרך הטובה והיעילה ביותר לפעול נגד הפוגע.

* הכותב מייצג גם גברים רבים שנפגעו מעבירות מין. יחד עם זאת, ברוב המקרים מי שנפגע הן נשים ולפיכך מטעמי כבוד, במאמר זה נעשה שימוש בלשון נקבה אך הכוונה לשני המינים גם יחד.


איך לבחור בעורך דין המתאים ביותר?

חשוב להקפיד שבחירתך בעו"ד שייצג אותך בעניינים כל כך רגישים תהא לאחר שהגעת למסקנה שמבחינה מקצועית יש לאותו עו"ד את הניסיון הטוב ביותר ואת הסיכוי הטוב ביותר להשיג את התוצאות הטובות ביותר במקרה שלך ומבחינה אנושית יש לו את היכולת הרגשית לתמוך בך וללוות אותך באופן צמוד ושוטף בעניינים כל כך חשובים ורגישים במהלך תקופה כל כך קשה.

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

קורבן הטרדה מינית זכאי להגיש תלונה במשטרה שבעקבותיה בחלק קטן מאוד מהמקרים מוגש כתב אישום ומתנהל  הליך פלילי מול  החשוד בביצוע הפגיעה המינית. אפשרות אחרת הינה לקיים מול הפוגע הליך אזרחי לקבלת פיצויים בגין הפגיעה המינית.

באותו מיעוט מקרים שבהם מתנהל משפט פלילי נגד החשוד בביצוע ההטרדה המינית יכול בית המשפט לגזור גם פיצוי עונשי נגד הנתבע. מדובר בפיצוי זעום בדרך כלל אשר נמוך באופן מאד משמעותי מהפיצוי הנזיקי שהוא אמור לשלם במסגרת ההליך האזרחי.

פיצוי כספי עקב פגיעה מינית נועד לפצות את הנפגעים בגין הנזק שנגרם להם בעקבות הפגיעה המינית. פיצוי כזה אמור גם לסייע לקורבנות לטפל בעצמם מבחינה נפשית. משמעותו של פיצוי כזה הינה גם להעניש ולהרתיע את הפוגע מביצוע מעשים דומים שוב.

אם חוויתם פגיעה מינית, חשוב מאוד שתפנו לעורך דין לקבל ייעוץ שיאפשר לכם להבין את משמעויות המעשים שנעשו, את האפשרויות העומדות בפניכם ואף לבחור באחת מהן בהתאמה לפרטים הספציפיים של הפרשה. כמו כן ככל שתתרשמו שעורך הדין מקצועי ובעל ניסיון רב והוא גם אדם אמפטי ובעל אינטיליגנציה רגשית, תוכלו לבחור בו על מנת לנהל את ההליכים עבורכם.

מה היה לנו עד עכשיו?
מידע נוסף בנושא

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עורך דין הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.