הטרדה מינית בצבא

"אחת מכל 8 חיילות בצה"ל דיווחה השנה על הטרדה מינית בצבא". כך בכתבתו של מתן חצרוני, כתב חדשות 2 באינטרנט, חדשות 2, שפורסמה ב 03/02/14. עפ"י הכתבה: "בצה"ל מודאגים מהעלייה במספר החיילות והחיילים שדיווחו על הטרדה מינית במסגרת הצבאית ומחוצה לה. במקביל, נרשם בשנתיים האחרונות גידול הדרגתי במספר החיילים הגברים שהתלוננו על תקיפה או הטרדה מינית.

 

 

מהי הטרדה מינית בצבא?

הטרדה מינית בצבא היא אותה הטרדה מינית שיכולה להתבצע בכל מקום אחר, רק שהסביבה אלא שהרקע והדמויות המעורבות קשורים לצבא. איך החוק מגדיר הטרדה מינית?

המידע באתר זה רלבנטי וחשוב, אך מועיל ככל שיהיה, הוא אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה ואמפטית עם עורך דין שתחום עיסוקו הבלעדי הינו ייצוג נפגעות ונפגעים והוא מתמקד אך ורק בזה. התקשרו אלינו לסיוע ונקבע פגישה כבר לימים הקרובים.

הבלגה, הרכנת ראש ורגשי אשם משרתים רק את הפוגע. אין סיבה בעולם שהוא לא ישלם על הפגיעה בכם ובכבודכם ביוקר ובהקדם האפשרי! החזירו לעצמכם את השליטה במצב ובצעו כבר עכשיו את הצעד הראשון. פנו אלינו ונגבש עבורכם את המהלך הדיסקרטי המתאים ביותר למקרה ולאינטרסים שלכם.

הטרדה מינית בצבא
הטרדה מינית בצבא

הטרדה מינית בצבא – ההליכים המשפטיים האפשריים

במקרים של הטרדה מינית בצבא, ההליכים המשפטיים יכולים להתנהל בשני ערוצים שאינם סותרים זה את זה:

  • הליך עונשי במסגרת חוק השיפוט הצבאי בפני מוסדות השיפוט הצבאיים
  • הליך נזיקי לקבלת פיצוי כספי, במסגרת בית משפט אזרחי


כאשר מדובר ביחסי מרות שבין מפקד לפקוד, הפקוד אינו צריך להראות שאינו מעוניין בהצעות ובהתייחסויות האמורות בסעיפים (3) (4) לעיל (די במעשה ההטרדה המינית עצמו כדי לגבש את יסודות העוולה).

במסגרת החוק למניעת הטרדה מינית, חלים על הצבא חובות דומים לאלו החלים על מעסיק והוא אחראי לנקוט בצעדים שונים כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות (פגיעה שמקורה בהטרדה מינית, או בתלונה או בתביעה, שהוגשו על הטרדה מינית) ולטפל ביעילות בכל מקרה של הטרדה מינית. ככל שהצבא לא עשה כך, יהיה עליו לפצות את המוטרדת או המוטרד שעברו הטרדה מינית לא רק בצבא, בפיצוי הכספי הקבוע בחוק, וזאת בנוסף לפיצוי הכספי שמגיע למוטרדת או למוטרד מהמטריד.

איך לבחור עורך דין להטרדה מינית בצבא

מומלץ לבחור בעו"ד העומד בכל התנאים הללו:

  • תחום מומחיותו הבלעדי הוא ייצוג נפגעות ונפגעי עבירות מין, הטרדה מינית וכיו"ב.
  • הנפגעת או הנפגע נפגשו איתו והשתכנעו שהוא האדם המתאים ביותר עבורם לא רק מבחינה מקצועית אלא הוא מתאים ללוות אותם בפרשה כל כך רגישה גם מבחינה אנושית.
  • הנפגעת או הנפגע מאמינים שיש לאותו עו"ד את הסיכוי הטוב ביותר להשיג עבורם את התוצאות הטובות ביותר באותו מקרה.

 

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

החוק בישראל מגדיר שישה סוגי מעשים כמעשי הטרדה מינית סנקציות חוקיות נגד מי שימצא שביצע אותם. הטרדה מינית בצבא תיחשב בעת ביצוע מעשה שכזה במסגרת צבאית, בין אם מדובר ביחסי מרות בצבא ובין אם בין חיילים שווי דרגה לצורך העניין.

כל הטרדה מינית רלוונטית בשני ערוצי משפט, משפט פלילי ומשפט אזרחי. זאת נכון גם כאשר ההטרדה המינית התרחשה בצבא. בגין מעשה שכזה ניתן להתחיל הליך פלילי צבאי אך גם לתבוע בהליך אזרחי לתביעת פיצוי כספי מהפוגע לנפגע.

יחסי מרות, בין אם בצבא ובין אם באזרחות, אינם מאפשרים  מערכת יחסים בעלת אופי מיני בין שני הצדדים . לפיכך  יחסי מרות בין פקוד למפקד לא מאפשרים לשניים לקיים יחסים אינטימיים ועקב המרות הם  אסורים  וייחשבו  כהטרדה מינית.

כאשר אתם ניגשים לבחור עורך דין שיעזור לכם בעקבות  הטרדה מינית חשוב לוודא את תחום המומחיות שלו וכן, לפגוש את האדם ולראות האם אתם מרגישים בנוח איתו (בהתייחס לכך שהטרדה מינית היא מקרה מאוד רגיש ומורכב).

מה היה לנו עד עכשיו?
מידע נוסף בנושא

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עורך דין הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.