מעשים מגונים

מעשה מגונה הינו מעשה לצורך ביזוי, גירוי או סיפוק מיניים. מעשים מגונים באים לידי ביטוי במגע בעל אופי מיני בגופו של אדם אחר בניגוד לרצונו, אך לא רק. מעשים מגונים יכולים להתבצע ללא מגע כלשהו בגופו של אדם אחר- למשל אוננות בנוכחות אדם אחר, חשיפה עצמית בציבור ואפילו צילום של אדם אחר בניגוד לרצונו בשירותים או במצב אינטימי ייחשבו למעשים מגונים.

מיצוי הדין עם מבצע מעשה מגונה

לכל מעשה מגונה יש היבטים פליליים והיבטים אזרחיים שבמסגרתם ניתן לנהל הליכים נגד הפוגע. ההליך האזרחי מטרתו להשיג פיצויים כספיים מהמטריד או הפוגע. ההליך הפלילי הוא הליך שהמדינה מקיימת נגד הפוגע.

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן ייחודי אך ורק בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה ותקיפה מינית ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן.

עו"ד ויינרייך משקיע את כל מרצו ברמה יומיומית במטרה לסייע לנפגעות ולנפגעים.

הבלגה, הרכנת ראש ורגשי אשם משרתים רק את הפוגע. אין סיבה בעולם שהוא לא ישלם על הפגיעה בכם ובכבודכם ביוקר ובהקדם האפשרי! החזירו לעצמכם את השליטה במצב ובצעו כבר עכשיו את הצעד הראשון. פנו אלי ונגבש יחד את המהלך הדיסקרטי המתאים ביותר למקרה ולאינטרסים שלכם.

החוק למניעת הטרדה מינית קובע כי הטרדה מינית הינה אחד מ-6 המעשים האלו:

    1. סחיטה באיומים כאשר המעשה שהאדם נדרש לעשותו הוא בעל אופי מיני.
    2. מעשים מגונים.
  1. הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, המופנות לאדם אשר הראה למטריד כי אינו מעונין בהצעות האמורות.
  2. התייחסויות חוזרות המופנות לאדם, המתמקדות במיניותו, כאשר אותו אדם הראה למטריד כי אינו מעונין בהתייחסויות האמורות.
  3. התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית.
  4. פרסום תצלום, סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו.
מעשים מגונים
מעשים מגונים

הגדרת מעשים מגונים

מעשה מגונה מוגדר עפ"י החוק כ"מעשה לשם גירוי, סיפוק, או ביזוי מיניים".

 

מה מסתתר מאחורי המילים "מעשה מגונה"?

  • המנהל שמחבק חיבוק "אבהי" ו"תומך" כי הוא מאד "שמח", כמה פעמים ביום, לראות את אחת העובדות שלו…
  • המנהל שמקפיד לעמוד צמוד מאחורי כיסא המזכירה רק בשביל להראות לה איך עושים משהו במחשב ו"על הדרך" גם שם לה יד על הכתף…
  • הרופא שבמהלך בדיקה של פציינטית "בודק" בגופה איברים שהוא לא אמור לבדוק…
  • המעסה שמחליט להרחיב את שטח העיסוי בגופה של המטופלת…
  • המורה לנהיגה שמסביר את כללי הנהיגה באמצעות נגיעות בירכיים של התלמידה…


מעשה מגונה אינו מחייב נגיעה ואפשרי גם ללא מגע בין המטריד למוטרד.

למשל הנה 3 דוגמאות:

  • אדם שמתערטל מול אדם אחר.
  • אדם שמצלם אדם אחר בשירותים או במקלחת.
  • אדם שמאונן בפומבי.

 

ומול המעשים שנחשבים לאקט מגונה מבלי שהתקיים מגע פיזי בין המטריד למוטרד, אנו מוצאים את המעשים בהם התקיים מגע מהקשים ביותר בין התוקף למותקף: אונס ומעשה סדום. גם מעשים אלו נחשבים כמעשה מגונה מבחינת החוק למניעת הטרדה מינית, כך נקבע בפסיקה. יש חוקים רלבנטיים רבים נוספים.

 

הליך פלילי או הליך אזרחי?

לכל מעשה מגונה יש היבט פלילי שבמסגרתו הנפגע או הנפגעת זכאים להגיש תלונה במשטרה, המשטרה חוקרת ומגישה ממצאי חקירה לפרקליטות והפרקליטות מחליטה אם להגיש כתב אישום או לא (קרוב ל 90% מהתיקים נסגרים מחוסר ראיות) ויש היבט אזרחי (הנפגע או הנפגעת זכאים להגיש תביעה אזרחית נגד המטריד או הפוגע, לקבלת פיצויים ממנו בעקבות המעשים המגונים. הפיצוי יכול להתקבל גם במסגרת הליכים נוספים מחוץ לכתלי בית המשפט.

הנפגעים יכולים לנקוט באחד ההליכים או בשניהם – יש לכך משמעויות שונות ומגוונות והשיקולים איך לפעול הינם שיקולים משפטיים ואסטרטגיים שהנפגע או הנפגעת צריכים לקבל ביחד עם עו"ד שזה תחום מומחיותו.

 

איך אחליט מי יהיה העו"ד שלי?

חשוב להקפיד שבחירתך בעו"ד שייצג אותך בעניינים כל כך רגישים תהא לאחר שהגעת למסקנה שמבחינה מקצועית יש לאותו עו"ד את הניסיון הטוב ביותר ואת הסיכוי הטוב ביותר להשיג את התוצאות הטובות ביותר במקרה שלך ומבחינה אנושית יש לו את היכולת הרגשית לתמוך בך וללוות אותך באופן צמוד ושוטף בעניינים כל כך חשובים ורגישים במהלך תקופה כל כך קשה.

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים.

שאלות ותשובות בנושא מעשים מגונים

לפי חוק העונשין הישראלי, מעשה מגונה הוא מעשה שנעשה לצורך ביזוי, גירוי או סיפוק מיני. המקרים המוכרים ביותר של מעשים מגונים נעשים תוך מגע של התוקף בגופו של אדם אחר ללא הסכמתו, אך מעשה מגונה יכול להיעשות גם ללא מגע – אלא למשל במקרה של צילום מיני ללא הסכמה או חשיפה עצמית בציבור.
חשוב לומר שמעשה מגונה לא חייב להיות מובהק ו"בומבסטי", אלא גם מעשים שיכולים להיראות לכאורה תמימים ויום יומיים יוכלו להיחשב כמעשים מגונים. למשל, מנהל במקום העבודה שמחבק או מנשק או מתחכך באופן מיני בגופם של מי מעובדיו או עובד שמחבק, מנשק או מתחכך באופן מיני בגופו של עובד אחר כאשר לא ניתנה הסכמה לכך.
כן. אדם שביצעו בו מעשים מגונים יכול לתבוע הן בתביעה אזרחית, על מנת לקבל פיצויים כספיים מהפוגע, והן להגיש במשטרה תלונה פלילית, על מנת לדאוג שהפוגע ישלם על מעשיו ויקבל עונש חמור. הנפגע יכול לבחור בין מסלולי התביעה או לתבוע בשניהם במקביל, הדבר נתון לבחירתו.
חשוב שאדם שמעוניין לנהל מהלכים חוקיים נגד מי שעשה בו מעשים מגונים ישכור עורך דין מקצועי ומומחה בתחום העבירות המיניות והמעשים המגונים בפרט. עורך הדין ידע לטפל בכל הדרוש בצורה הטובה והאיכותית ביותר ולייצג אתכם בנאמנות, וכן ללוות אתכם גם רגשית בתקופה הקשה הזו.

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך.

עו"ד דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית ועבירות מין. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עו"ד דורון ויינרייך הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.