עורך דין הטרדה מינית בעבודה

במקרה הפחות גרוע, הטרדה מינית בעבודה מתחילה במחמאות החורגות מגבול הטעם הטוב שדי מהר עוברות את הגבול והופכות להתייחסויות או להצעות בעלות אופי מיני ובמקרה היותר גרוע (מבלי להקל ראש כהוא זה בהטרדות המילוליות), ההתייחסות החריגה של הבוס מתבטאת בנגיעות אסורות, במעשים מיניים כאלה ואחרים, בהשפלות על רקע מיני, באיומים שאם לא תעשי מעשה מיני מסוים, יבולע לך בעבודה ועוד ועוד.

 

הטרדה מינית בעבודה על ידי הבוס שלך

ה"חוויה" של הבוס המלטף, הבוס ה"מעודד", הבוס "המחמיא", הבוס "הנוגע במקרה", הבוס "המתקרב", שלפתע להציע עזרה חריגה, הבוס ש"מתנדב" להישאר איתך שעות נוספות כדי שלא תישארי לבד, הבוס ש"בתום לב" מציע לך טרמפ בשביל שלא תצטרכי לנסוע לבד, ועוד אין ספור וריאציות דומות, מוכרת לרבים ובעיקר לרבות.

עורך דין דורון ויינרייך, מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדות מיניות בעבודה, מקפיד על כל אלו:

  • ייצוג  נפגעות ונפגעים בלבד (בשום אופן ובשום מחיר לא מייצג את הפוגעים)
  • יחס אמפתי, תומך ורגיש המלווה את הטיפול המקצועי לכל אורכו
  • טיפול אישי בכל הנפגעות והנפגעים
  • שקיפות מלאה ושיתוף תמידי וקבוע של כל הנפגעות והנפגעים
  • זמינות מלאה תמיד

הבלגה, הרכנת ראש ורגשי אשם משרתים רק את הפוגע. אין סיבה בעולם שהוא לא ישלם על הפגיעה בכם ובכבודכם ביוקר ובהקדם האפשרי!

החזירו לעצמכם את השליטה במצב ובצעו כבר עכשיו את הצעד הראשון.

פנו אלינו לתאום פגישה כבר בימים הקרובים ונגבש עבורכם את המהלך הדיסקרטי המתאים ביותר למקרה ולאינטרסים שלכם.


הטרדות מיניות בעבודה: איך זה מתחיל באמת?

הטרדה מינית זה מתחילה "בקטן", את נושמת עמוק ומתאפקת ולא אומרת כלום בגלל 1001 סיבות הגיוניות:

  • לא נעים להעיר לבוס,
  • אולי הוא לא התכוון ואני מדמיינת?
  • איך תהיה התגובה שלו?
  • אולי זה לא יחזור על עצמו ועדיף לעצום עיניים, להתעלם ולחסוך את המצב הלא נעים?
  • אולי זו רק הפרשנות שלי?
  • אולי "יעלה לי ביוקר" אם אעיר לבוס?
  • אולי קידום שלי ייפגע?
  • אולי אחטוף תגובה לעגנית או צינית או חלילה צעקות ליד כולם?
  • ואולי בכלל זה יסתיים בפיטורים ואני במצב כלכלי לא מדהים וחייבת לסגור את החודש, אז למה לי לסכן את מקום העבודה שלי?

והתוצאה היא בד"כ שבהתחלה את שותקת ואז ההטרדה המינית מצד הבוס מתגברת, ומהר מאד את עלולה למצוא את עצמך במדרון חלקלק ובמצב בו קשה יותר למצוא את העוצמות הנדרשות על מנת לעצור את ההטרדה המינית מצידו.

מנתונים שפורסמו על ידי אגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עולים נתונים מדאיגים ביותר ביחס למספר הזעום של המתלוננות והמתלוננים על הטרדה בעבודה.

עורך דין הטרדה מינית בעבודה
עורך דין הטרדה מינית בעבודה

חובות המעסיק במקום העבודה

בנוסף לאיסורים המוטלים עפ"י דין על הטרדה מינית בעבודה, חלה עפ"י דין חובה כללית על מעסיקים לספק לעובדיהם סביבת עבודה סטרילית ונקיה מהטרדות מינית.

כמו כן החוק והתקנות שמטילים על המעסיקים חובות שונים שחשוב לדעת אותם.

קיום החובות הללו ע"י המעסיק, בכוחו לסייע רבות במניעת ההטרדה מינית בעבודה ובטיפול יעיל ומהיר במקרים של מוטרדים מינית בעבודה.

החוק מטיל על מעסיקים סנקציות חריפות במקרה של אי קיום ההוראות הנ"ל ובמקרים מסוימים ניתן לייחס למעסיק אחריות גם בגין אי קיום ההוראות וגם בגין ההטרדה עצמה.

לכן, חשוב שכולם יכירו את זכויותיהם עפ"י החוק והתקנות וככל שמתקיימות הטרדות מיניות במקום העבודה, יפנו בהקדם האפשרי לעורך דין הטרדה מינית המצוי היטב בתחום זה על מנת לבדוק מה המשמעויות החוקיות של אותו המקרה ומה הדרך היעילה והטובה ביותר לפעול למיצוי זכויות אלה.

בעשורים האחרונים גברה המודעות החברתית והמשפטית להטרדות מיניות במקומות עבודה, המופנות בעיקר כלפי נשים.

עובדה זו ניכרת בריבוי התלונות על פגיעות מעין אלו, וכמובן גם בחוק למניעת הטרדה מינית משנת 1998 ובפסיקה ואולם, המציאות מוכיחה כי עוד ארוכה הדרך ליצירת סביבה בטוחה ונקייה מהטרדות במקומות תעסוקה.

במציאות זו, כדי לשמור על זכויותייך וכבודך כאדם וכעובד/ת, ישנה חשיבות מרובה לפנייה אל משרד עורכי דין בעל מומחיות ספציפית בתחומי עבירות המין בכלל והטרדות מיניות בפרט.

 

 

עורך דין דורון ויינרייך – עו"ד הטרדות מיניות בעבודה

עורך דין דורון ויינרייך מתמחה באופן בלעדי בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית, תקיפה מינית  ועבירות מין ואינו מייצג את הפוגעים בשום אופן ובשום מחיר.

עורך דין דורון ויינרייך הינו בעל ניסיון עשיר בייצוג נפגעות ונפגעי הטרדה מינית במקום העבודה תוך שילוב בין מקצועיות ואנושיות, מסירות ודבקות במטרה ותוך מתן יחס אישי שאין לו תחליף.

תאמו פגישה עם עורך דין דורון ויינרייך כבר בימים הקרובים ונגבש עבורכם ואתכם את האסטרטגיה המתאימה ביותר להשגת התוצאות האפשריות הטובות ביותר.

שאלות ותשובות בנושא הטרדה מינית בעבודה

פגיעה כזו תיחשב להתנכלות אסורה שהבוס ומקום העבודה עלולים לשלם לכם בגינה פיצוי של עד 120,000 ₪ – בנוסף לפיצוי על ההטרדה המינית שיגיע לכם מהמטריד ואולי גם ממקום העבודה. תלונה הינה רק אחת האפשרויות העומדות לרשות הנפגעות והנפגעים, אני מזמין אתכם להיכנס לאתר ולקרוא מידע רב נוסף.

בכל מקרה לפני נקיטה בפעולה כלשהי, מומלץ שתפנו אלי לייעוץ משפטי כי הייעוץ שתקבלו ממני יעזור לכם להחליט מה האפשרות הטובה ביותר עבורכם ומה כדאי לעשות ומתי. צרו קשר וניפגש בימים הקרובים.

מקום עבודה חייב לקיים בירור על הטרדה מינית שנודע לו עליה, גם אם לא הוגשה תלונה. אם אתם מגישים תלונה אפשר גם לבקש לשמור על אנונימיות – אם כי זה מאד יקשה על בדיקה ראויה.

התלונה אינה האמצעי היחיד שבידי הנפגעות והנפגעים, יש אמצעים נוספים וחשוב לדעת מראש מהם ומה העיתוי הטוב ביותר לנקיטה באחד או בחלק מהם וכן לקבל ייעוץ משפטי לפני קבלת החלטה כלשהי.

אני מזמין אתכם לקרוא באתר שלי מידע חשוב נוסף, יחד עם זאת המידע הזה אינו ייעוץ משפטי ואין לנקוט בפעולה כלשהי בהסתמך על מידע זה בלבד וללא ייעוץ משפטי.

המשיכו לקרוא את המידע באתר וצרו קשר ואשתדל מאד שניפגש תוך יום יומיים לפגישה בה אוכל לתת לכם את כל הכלים המתאימים לקבלת ההחלטה הנכונה.

התפטרות ממקום העבודה בעקבות הטרדה מינית נחשבת עפ"י הדין לפיטורים וככזו אם העובד זכאי לפיצויים עפ"י החוק – יש לו זכות לדרוש פיצויים כאלה גם בעקבות ההתפטרות. יחד עם זאת, חשוב לא לעשות צעד כלשהו בטרם אוכל לתת לכם ייעוץ משפטי במתאים ספציפית למקרה שלכם.

יש כל כך הרבה דקויות וללא ייעוץ כזה, אתם עלולים לעשות טעות קשה ולשלם עליה ביוקר. המשיכו לקרוא את המידע באתר וכן תאמו איתי פגישה כבר ליום יומיים הקרובים.

על מנת להקל על הלקוחות, שכר הטרחה מורכב מחלק עיקרי שהוא אחוזים מההצלחה ומחלק בסיסי שמשולם ללא קשר להצלחה והוא מאד תלוי ב- DNA של המקרה כפי שהוא מתברר לי במהלך פגישת הייעוץ.

בכל מקרה הלקוחות המגיעים לפגישת הייעוץ אינם מתחייבים מראש לתשלום שכר טרחה כזה או אחר. אז כל שנותר הוא ליצור קשר דרך האתר או בטלפון 052-3343476 ולתאם איתי פגישה כבר ליום יומיים הקרובים.

מה היה לנו עד עכשיו?
מידע נוסף בנושא

המידע באתר זה רלוונטי, חשוב ומועיל ככל שיהיה, אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, אינו מהווה עידוד לנקוט בפעולה משפטית או להימנע ממנה וכמובן אינו תחליף לפגישה אישית, רגישה, אמפתית ודיסקרטית עם עורך דין דורון ויינרייך. כל נקיטת פעולה או הימנעות ממנה מבלי להתייעץ לפני כן עם עורך דין הינה על אחריות מבצע הפעולה או הנמנע ממנה בלבד.